تابناک-یازدهمین دوره از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همزمان با شب شهادت امام زین العابدین(ع) به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷ 03 September 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ شامگاه پنج شنبه 11 شهریور آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام با پیام مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی که توسط حجت الاسلام والمسلمین لبخندان دبیرعلمی کنگره قرائت شد در سالن همایش های حوزه علمیه خواهران بندرعباس آغاز شد.

پس از قرائت پیام آیت الله علوی گرگانی توسط حجت الاسلام والمسلمین لبخندان دکتر رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز پیام دکتر مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کنگره را قرائت کرد.

 
علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نیز با بیان اینکه از فردا آمادگی دریافت پیشنهادات برای برگزاری دوازدهمین دوره کنگره را داریم گفت:  بیش از 100 وبینار علمی و تخصصی در 5 قاره و 30 کشور به میزبانی رایزنان فرهنگی کشورمان در دیگر کشورها برگزار شده است.


وی تاکید کرد: امسال 11 زندانی جرائم غیر عمد را به برکت یازدهمین دوره کنگره آزاد کردیم و این امر  سال به سال افزایش خواهد یافت.

 

علامه زاده از توجه ویژه مرجع بزرگوار آیت الله العظمی علوی گرگانی و تلاش های ائمه جمعه شیعه و سنی استان تقدیر و تشکر کرد و اعلام کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی شده است که در سال آینده میزبانی این کنگره را بر عهده بگیرد.

همچنین در این مراسم؛ از 5 جلد کتاب رونمایی شد.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور که به صورت آنلاین در این جلسه شرکت کرده بود گفت: به لطف خدا و با همت بزرگواران شجره طبیبه کنگره امام سجاد(ع) درخت تنومندی شده و طی 11 سال گذشته حداقل 10 برنامه به آن اضافه شده است.

 


وی افزود: بحث کادر سازی هم در قالب های مختلف صورت گرفته است و توجه ویژه به کودکان نوجوانان و تلاش برای انس آن ها با امام سجاد(ع)  و صحیفه سجادیه از آثار و برکات این کنگره است.

 

شیخ سید حسین توانا از علمای اهل سنت حاضر در این جلسه، آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت به صورت ویدیوکنفرانس، حجت الاسلام و المسلمین کفیل و دکتر میشل کعدی پژوهشگر مسیحی از لبنان(به صورت ویدیو کنفرانس) هم مطالبی را در رابطه با شخصیت والای امام سجاد(ع) مطرح کردند.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار